بارسلونا در خانه الچه جشنواره گل به پا کرد

بارسلونا

آبی و اناری‌ پوشان کاتالونیا اولین بازی خود را در نیم فصل دوم لالیگا با کسب یک پیروزی قاطعانه پشت سر گذاشتند.

 به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

لیورپول در خانه برابر بولتون متوقف شد

http://frm.kalkalforum.ir/upd/1422638575.gif

دور چهارم از رقابت‌های جام حذفی انگلیس با توقف قرمزپوشان مرسی‌ساید در ورزشگاه آنفیلد پیگیری شد.

 به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

چلسی و منچسترسیتی از دور رقابت‌ها حذف شدند

جام حذفی انگلیس

تیم‌های مدعی چلسی و منچسترسیتی با قبول شکست مقابل رقبای نه‌چندان سرشناس خود از گردونه رقابت‌های جام حذفی انگلیس کنار رفتند.

 به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

پیروزی رئال مادرید برابر کوردوبا

کوردوبا- رئال‌مادرید

در هفته بیستم لالیگا، تیم رئال مادرید در ورزشگاه آرکانخل شهر کوردوبا به مصاف تیم این شهر رفت که در نهایت شاگردان آنجلوتی موفق شدند با نتیجه 2 بر یک به پیروزی برسند.

 به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

راهیابی بلکبرن به دور بعد با غلبه بر سوانزی 9 نفره

بلکلبرن- سوانزی

 

بلکبرن دسته اولی موفق شد با شکست میهمان لیگ برتری خود راهی دور پنجم جام حذفی انگلیس شود.

 به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

شکست مارسی مقابل نیس 10 نفره

نیس- مارسی

شاگردان مارچلو بیلسا در دیداری خارج از خانه مقابل نیس شکست را پذیرفتند و فرصت صدرنشینی را از دست دادند.

 به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

تساوی منچستریونایتد مقابل حریف گمنام خود

کمبریج یونایتد- منچستریونایتد

شیاطین سرخ که ترکیبی به ارزش ۱۸۰ میلیون پوند دارند در دیداری خارج از خانه مقابل کمبریج یونایتد تن به تساوی دادند.

 به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

 

امارات ژاپن را حذف کرد

[تصویر:  139310291625527404552043.jpg]

تيم‌ملی فوتبال امارات با کسب نتيجه ای باورنکردنی ژاپن را در ضربات پنالتی شکست داد و به نيمه نهايی جام‌ملت‌های آسيا رسيد.

 به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

ایران را از جام ملت ها حذف کردند

رضا قوچان‌نژاد+ ایران+ عراق

ايران با وجود جنگ نابرابر و ده نفره مقابل عراق، در ضربات پنالتی مغلوب حريف سبز پوش خود شد.

به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

استرالیا راهی نیمه نهایی شد

جام ملت های آسیا  2015 - استرالیا 4 - 0 عمان

دیدار تیم‌های ملی فوتبال استرالیا و چین در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌ها به برتری و صعود میزبان انجامید.

به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

راه‌آهن با تراکتور از قعر جدول فاصله‌ گرفت



در ادامه هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال تراکتورسازی و راه آهن از ساعت 16:30 در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت شاگردان منصور ابراهیم زاده دست به کاری بزرگ زده و میزبان خود را 3 بر صفر شکست دادند. 
رامین رضائیان در دقیقه 10، بهادر عبدی دقیقه 12 و حامد نورمحمدی 54 برای راه آهن در این دیدار گلزنی کردند. تراکتورسازی که هفته گذشته قهرمان جام حذفی شده و سهمیه لیگ قهرمان آسیا را کسب کرده بود با وجود داشتن تمامی نفرات و خلق چند موقعیت در نهایت این دیدار را به راه‌آهن واگذار کرد. 
در دقایق پایانی بازی علی کریمی به دلیل تمارض در محوطه جریمه از البرز حاجی پور داور مسابقه کارت زرد گرفت. با این نتیجه تراکتورسازی با 39 امتیاز در رده هفتم باقی ماند اما راه آهن سورینت به لطف این برتری با 27 امتیاز جایگزین داماش گیلان در رده دوازدهم جدول رده‌بندی شد و از قعر جدول فاصله گرفت.

هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر: تساوی بی‌حاصل مس و سپاهان

پیش بازی : مس - سپاهان : بالا همان پایین است



در ادامه مسابقات هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال، تیم‌های مس کرمان و سپاهان اصفهان از ساعت 15:30 امروز (پنج‌شنبه) در ورزشگاه امام علی (ع) کرمان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار  با تساوی بدون گل خاتمه یافت.
نیمه نخست بازی 2 تیم متعادل بود اما در نیمه دوم سپاهان چندین موقعیت گلزنی را از دست داد، ضمن آنکه مس هم یک موقعیت خوب گلزنی را در دقایق پایانی بازی هدر داد.
دقیقه 2 + 90 ادینیو در موقعیت گل و با تکل شجاع خلیل‌زاده سرنگون شد که نتیجه آن اخراج مدافع سپاهان و اعلام یک ضربه کاشته در دهانه محوطه جریمه به سود مس بود که این ضربه را ادینیو به دیوار دفاعی کوبید.
با این نتیجه سپاهان با 47 امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفت و مس با 19 امتیاز در قعر جدول باقی ماند.

یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا: پیروزی بایرن مونیخ در خانه آرسنال و شکست میلان در سن‌سیرو

بایرن مونیخ آرسنال

در دومین شب از مسابقات دور رفت مرحله یک‌ هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، شب گذشته (چهارشنبه) تیم بایرن مونیخ، مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌‌ها در خانه آرسنال با نتیجه  2 بر صفر به پیروزی رسید.  تونی کروس در دقیقه 54 و توماس مولر در دقیقه 88 برای باواریایی‌ها گلزنی کردند.

پیش از به ثمر رسیدن  گل‌های بایرن مونیخ، مسعوت اوزیل، هافبک آلمانی آرسنال در دقیقه 9 و داوید آلابا، مدافع بایرن مونیخ در دقیقه 40 هر کدام یک پنالتی از دست دادند. 

در این دیدار اخراج وسیچ شزنی، دروازه‌بان آرسنال در دقیقه 38 تیم میزبان را 10 نفره کرد. وسیچ با خطا روی آرین روبن در محوطه جریمه و موقعیت تک به تک توسط داور از زمین مسابقه اخراج شد.

در دیگر بازی شب گذشته هم تیم اتلتیکو مادرید اسپانیا، موفق شد در خانه میزبانش میلان با یک گل به پیروزی دست پیدا کند. تک گل این بازی را دیه‌گو کاستا در دقیقه 83 به ثمر رساند.

بازی‌‌ برگشت تیم‌های بایرن مونیخ و آرسنال و همچنین دیدار اتلتیکو مادرید مقابل میلان، سه‌شنبه 20 اسفند (11 مارس) برگزار می‌شود.

هفته بیست‌و هفتم لیگ برتر فوتبال ملوان 4 - استقلال 2؛‌ قوی سپید استقلال را شکار کرد

خبرگزاری فارس: استقلال در انزلی چوبله شد/ ملوان، فولاد را در صدر نگه‌ داشت



پنجمین دیدار هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر از ساعت 15:30 امروز (چهارشنبه) بین 2 تیم ملوان و استقلال در ورزشگاه تختی بندرانزلی آغاز شد که در پایان این دیدار ملوان میزبان موفق شد با نتیجه 4 بر یک استقلال را شکست دهد. گل‌های ملوان را سیامک کوروشی، احمد آهی، شاهین ثاقبی و مهدی دغاغله به ثمر رساندند و گل‌های استقلال را هم محمد قاضی و حنیف عمرانز‌اده زدند.

نیمه اول:

شروع این بازی با غافلگیری استقلالی‌ها همراه بود، بدین ترتیب که در دقیقه دهم ملوانی‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه شدند و با اشتباه سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان استقلال به گل رسیدند. این ضربه را ابتدا سیدجلال رافخایی زد که رحمتی برای دفع آن اقدام کرد اما در میانه‌ راه سُر خورد و دفع ناقص وی، سیامک کوروشی را مقابل دروازه خالی صاحب موقعیت گلزنی کرد تا در همان ابتدای کار سپیدپوشان بندر انزلی به گل برسند.

در دقیقه 14 و در حالی که آبی‌پوشان تهرانی هنوز بابت دریافت گل اول شوکه بودند، ملوانی‌ها روی ارسال توپ از دورن محوطه جریمه استقلال و با استفاده از کم‌کاری مدافعان این تیم خصوصاً حنیف عمران‌زاده با ضربه سر احمد آهی به گل دوم رسیدند.

در ادامه شاگردان امیر قلعه‌نویی برای جبران گل‌های خورده روی دروازه ملوان فشار آوردند اما تا پایان نیمه اول به نتیجه‌ای نرسیدند تا تیم تحت امر دراگان اسکوچیچ به عنوان برنده نیمه نخست راهی رختکن شود.

نیمه دوم:

در ابتدای نیمه دوم سرمربی استقلال با به میدان فرستادن محمد مهدی نظری در پی افزایش بار هجومی تیمش برآمد اما این ملوانی‌ها بودند که در دقیقه 48 روی نفوذ امیرحسین فشنگچی از جناح راست و پاس رو به عقب او با ضربه تمام‌کننده شاهین ثاقبی به گل سوم رسیدند.

در دقیقه 52 محمد قاضی روی شوتی از پشت قوس محوطه جریمه یکی از گل‌های خورده استقلال را جبران کرد، اگرچه یک دقیقه بعد ملوانی‌ها روی ضربه سر مهدی دغاغله به گل چهارم هم رسیدند تا تراژدی آبی‌پوشان تهرانی و مهدی رحمتی کامل شود.

ملوانی‌ها اگرچه 3 گل از حریف پیش بودند اما برای کاهش فشار حملات استقلال از استراتژری معروف «بهترین دفاع، حمله است» استفاده کردند و در این بین موقعیت‌های گلزنی بیشتری هم به دست آوردند خصوصاً که ساموئل به عنوان یکی از مدافعان میانی استقلال روز پراشتباهی را پشت سر گذاشت. استقلال در آخرین دقیقه این بازی توسط عمران زاده به گل رسید تا از سنگینی شکستش کاسته شود.

در این دیدار 3 بازیکن استقلال به نام‌های امیرحسین صادقی، مهرداد اولادی و هاشم بیک‌زاده و همچنین مهدی دغاغله بازیکن ملوان از محمدرضا اکبریان داور مسابقه کارت زرد گرفتند.

پس از داوری، بیت‌آشور هم مصدوم شد

استیون بیت‌آشور

رقابت‌های فصل جدید لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا (MLS) از تاریخ 8 مارس 2014 (17 اسفند 1392) آغاز خواهد شد و تیم فوتبال ونکوور وایت‌کپس کانادا که به تازگی استیون بیت‌آشور، مدافع راست تیم ملی کشورمان را به خدمت گرفته، در نخستین دیدار فصلش در همین روز میزبان نیویورک رِد بولز خواهد بود.

کارل رابینسون، سرمربی وایت‌کپس که تیمش در زمین ورزشی دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا تمرینات خود را دنبال می‌‎کند پس از تمرینات روز گذشته (سه‌شنبه) این تیم گفت: در حالی‌که در حدود 2 هفته و نیم تا شروع بازی‌های فصل جدید باقی مانده، شاید ما برخی بازیکنان خود را در دیدارهای اول فصل در اختیار نداشته باشیم. به غیر از کِنی میلر که به دلیل عمل جراحی روی زانوی راستش به این زودی به شرایط بازی نمی‌رسد برخی بازیکنان دیگرمان از جمله گرشون کوفی را به دلیل مصدومیت همسترینگ و استیون بیت‌آشور را که مصدومیت جزیی دارد را در اختیار نخواهیم داشت.

وی افزود: من سعی می‌کنم از بازیکنانی استفاده کنم که از لحاظ جسمانی کاملاً آماده باشند و این ریسک را نمی‌کنم که در اولین بازی فصل بازیکنانی را در ترکیب بگذارم که از لحاظ جسمانی تنها 50 یا 60 درصد آماده هستند.

باشگاه اینتراخت برانشوایگ آلمان هم روز گذشته اعلام کرد دنیل داوری، دروازه‌بان ایرانی شیرهای زرد در جریان بازی اخیر این تیم مقابل هامبورگ در  رقابت‌های بوندس‌لیگا از ناحیه کتف مصدوم شده و حداقل یک هفته از میادین به دور خواهد بود.

مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا: پیروزی پرگل پاریسن ژرمن و پیروزی بارسلونا با دخالت داور

بارسلونا رایو وایکانو

در نخستین شب از دور رفت مرحله‌یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا موفق شد میزبان خود منچستر سیتی انگلیس را در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد و گام بلندی برای صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی بردارد.

در این بازی اخراج مارتین دمیکلیس، ‌مدافع آرژانتینی منچستر سیتی به‌خاطر خطایی که بیرون از محوطه جریمه بود  و  پنالتی اعلام شد، فرصت گلزنی از روی نقطه پنالتی را برای مسی خلق و میزبان را 10نفره کرد. این پنالتی به گل تبدیل شد. گل دوم میهمان اسپانیایی را هم دنی آلوز مدافع برزیلی پیش‌تاخته کاتالان‌‌ها در دقیقه 90  به ثمر رساند.

در دیگر بازی شب نخست از دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم پاری سن‌‌ژرمن فرانسه در خانه تیم بایرلورکوزن آلمان با نتیجه قاطع 4 بر صفر به پیروزی دست پیدا کرد و تقریباً صعودش به مرحله بعد را قطعی کرد. بلای متیودی در دقیقه 3، زلاتان ابراهیموویچ 2 بار در دقایق 39 (پنالتی) و 42 و یوهان کابایه 88 گل‌‌های نماینده فرانسه را به ثمر رساندند.



سنگربان ایرانی اینتراخت برانشوایگ مصدوم شد

دانیال داوری

به نقل از سایت باشگاه اینتراخت برانشوایگ، دروازه‌بان ایرانی این تیم، دنیل داوری در جریان بازی اخیر تیمش در بوندس‌لیگا از ناحیه کتف مصدوم شده و حداقل یک هفته از میادین دور خواهد بود.

طبق گزارش این سایت، داوری در بازی خانگی شنبه شب تیمش برابر هامبورگ در ناحیه کتف دچار کبودی و کشیدگی عضلانی شده است و حداقل یک بازی تیمش را از دست خواهد داد. به این ترتیب داوری به احتمال بسیار زیاد در بازی خارج از خانه تیمش برابر نورنبرگ که شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد غایب خواهد بود.

یاران داوری در بازی که سنگربان تیم ملی ایران مصدوم شد میهمان خود را با نتیجه 4 بر 2 شکست دادند هرچند همچنان در قعر جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا قرار دارند.

رونالدو: شايدبعدازجام‌جهانی مديرورزشی پاریسن‌ ژرمن‌ شوم



رونالدو اعلام کرد اين احتمال وجود دارد که پس از پايان رقابت‌هاي جام جهاني 2014 که کشورش ميزبان آن است، براي اولين بار در پست مديريتي يک تيم فعاليت کند و ممکن است اين کار را در پايتخت فرانسه انجام دهد.

 مدتي است که از رونالدو به عنوان کانديداي احتمالي قبول سمت مدير ورزشي پاري‌سن‌ژرمن ياد مي‌شود، سمتي که تا سال گذشته هموطن او لئوناردو آن را بر عهده داشت.

رونالدوي 37 ساله که اکنون به عنوان سفير جام جهاني 2014 برزيل مسئوليت تبليغ براي اين تورنمنت را بر عهده دارد، در گفت‌وگو با کانال پلاس فرانسه گفت: رابطه من با ناصر الخليفي، رئيس باشگاه پاري‌سن‌ژرمن خوب است اما من اول مي‌خواهم کارم را به عنوان سفير جام جهاني در برزيل به پايان برسانم. پس از آن يکي، دو ماه وقت دارم و در اين مدت بايد ديد که شرايط به چه صورت پيش مي‌رود.

رونالدو افزود: هنوز چيزي مشخص نيست اما من اين احتمال که ممکن است در پاري‌سن‌ژرمن مشغول به کار شوم را رد نمي‌کنم. من هم اکنون نيز داوطلبانه در نقش سفير پاري‌سن‌ژرمن کار مي‌کنم. من عاشق پاريس هستم و تيم اين شهر را هم دوست دارم. همچنين رابطه خوبي با مسئولان اين باشگاه دارم. من همين حالا هم براي پاري‌سن‌ژرمن کار مي‌کنم البته بدون حقوق.

«پديده» فوتبال برزيل، سال 2011 در تيم کورينتيانس به دوران بازيگري‌اش پايان داد اما اين اتفاق باعث محو شدن او در دنياي فوتبال نشده است.

هفته بیست‌ویکم بوندس‌لیگا: نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده بایرن مونیخ شکست خورد

لورکوزن- شالکه

در آخرین دیدار از شب دوم هفته بیست‌ویکم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های آلمان موسوم به بوندس‌لیگا شب گذشته (شنبه) تیم فوتبال بایرلورکوزن در خانه خود پذیرای شالکه بود. لورکوزن که در جدول رده‌بندی نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده بایرن‌مونیخ صدرنشین است در این بازی با نتیجه 2 بر یک مغلوب میهمان خود شد تا فاصله‌‎اش با سرخپوشان باواریا به 16 امتیاز افزایش یابد.

برای شالکه در این دیدار خارج از خانه لئون گورتزکا (28) و کلاس یان هونتلار (74) گلزنی کردند و تنها گل لورکوزن را را هم فلیپه سانتانا (67 - گل به خودی) به ثمر رساند. شالکه با این برد 40 امتیازی شد و در جایگاه چهارم جدول ایستاد.

پرونده هفته بیست‌و‌یکم بوندس‌لیگا امشب (یک‌شنبه) با انجام 2 دیدار بسته می‌شود. در نخستین بازی آگزبورگ در خانه خود به مصاف نورنبرگ می‌رود و در آخرین دیدار هفته هرتابرلین میزبان ولفسبورگ است.

در جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا بایرن مونیخ با 59 امتیاز صدرنشین بلامنازع است و بایرلورکوزن و بورسیا دورتموند به ترتیب با 43 و 42 امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

هفته بیست وچهارم سری A: اینتر بنفش‌پوشان فلورانس را شکست داد

اینتر فیورتینا

در ادامه دیدارهای هفته بیست‌وچهارم لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا موسوم به سری A، شب گذشته (شنبه) تیم اینتر میهمان فیورنتینا بود و موفق شد بنفش‌پوشان فلورانس را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد.

رودریگو پالاسیو در دقیقه 34 و مائورو ایکاردی در دقیقه 65 برای اینتر گلزنی کردند و تک گل تیم تحت هدایت وینچنزو مونتلا را نیز خوان کوادرادو در دقیقه 47 به ثمر رساند. با این نتیجه اینتر 39 امتیاز شد و ضمن تثبیت جایگاهش در رده پنجم جدول رده‌بندی سری A فاصله خود با فیورنتینای 44 امتیازی را در رده چهارم کاهش داد.

هفته بیست‌وچهارم لالیگا: بارسلونا با در هم کوبیدن رایووایکانو به صدر جدول برگشت

بارسلونا رایو وایکانو

هفته بیست‌وچهارم لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا موسوم به لالیگا، شب گذشته (شنبه) با برگزاری 3 دیدار پیگیری شد که در مهم‌ترین آنها تیم فوتبال بارسلونا با نتیجه 6 بر صفر برابر میهمان خود، رایووایکانو به برتری دست پیدا کرد.

در این بازی آدریانو در دقیقه 2، لیونل مسی 2 بار در دقایق 37 و 68، الکسیس سانچس در دقیقه 53، پدرو رودریگس در دقیقه 56 و نیمار در دقیقه 89 برای آبی‌واناری‌پوشان کاتالونیا گلزنی کردند تا این تیم با 60 امتیاز و به خاطر تفاضل گل بهتر جای اتلتیکومادرید را در صدر جدول لالیگا بگیرد.

در دیگر بازی‌های شب گذشته لوانته با یک گل از سد آلمریا گذشت و ویارئال هم در خانه خود با نتیجه 2 بر صفر برابر سلتاویگو تن به شکست داد.

شکست‌ لاس‌پالماس در غیاب شجاعی و پیروزی نایمخن با جهانبخش

علیرضا جهانبخش

در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌و‌چهارم لیگ حرفه‌ای فوتبال هلند موسوم به اردویژه شب گذشته (شنبه) تیم فوتبال اِن‌ای‌سی نایمخن در خانه والویک با نتیجه 3 بر یک پیروز شد.

گل‌های نایمخن را ناوارون فور (25)، لاس نیلسن (40) و میشل هایدون (72) به ثمر رساندند تا این تیم با 24 امتیاز به رده پانزدهم صعود و خودش را از قعر جدول جدا کند. تنها گل والویک را هم رومئو کاستلن (6) وارد دروازه نایمخن کرد.

در  این بازی علیرضا جهانبخش، هافبک ایرانی نایمخن که پس از پشت‌سر گذاشتن مصدومیتش برای اولین بار در ترکیب ثابت این تیم به میدان می‌رفت در دقیقه 90 جای خود را به کریستوف هملین داد.

همچنین در شب نخست از رقابت‌های هفته بیست‌و‌ششم لیگ دسته دوم اسپانیا موسوم به لیگا آدلانته شب گذشته (شنبه) تیم فوتبال رئال‌‌خائن در خانه خود پذیرای لاس‌پالماس بود.  زردپوشان جزایر قناری که در این بازی مسعود شجاعی، هافبک ایرانی خود را به دلیل محرومیت در اختیار نداشتند با نتیجه 3 بر صفر مغلوب میزبان خود شدند.

گل‌های این بازی را خونا (14 و 74) و فران ماچادو (28) به ثمر رساندند تا رئال‌خائن با 34 امتیاز موقتا به رده دهم جدول رده‌بندی این رقابت‌ها صعود کند. شاگردان سرخیو لوبرا هم با این شکست 35 امتیازی باقی ماندند و تغییری در جایگاه هفتمی‌شان به وجود نیامد

هفته بیست‌و‌پنجم لوشامپیونه: برتری خارج از خانه موناکو  برابر باستیا

موناکو

در ادامه دیدارهای هفته بیست‌و‌پنجم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های فرانسه موسوم به لوشامپیونه شب گذشته (شنبه) موناکو در دیداری خارج از خانه موفق شد 2 بر صفر از سد میزبان خود، باستیا بگذرد.

شاگردان کلودیو رانیری در این بازی توسط جیمز رودریگس (45 و 77) دروازه میزبان خود را گشودند. موناکو با این برد 53 امتیازی شد تا اختلاف 5 امتیازی‌اش با پاری‌سن‌ژرمن صدرنشین را حفظ کند. باستیا هم با 36 امتیاز در رده هشتم جدول ایستاد.

هفته بیست‌وچهارم لالیگا: اتلتیکومادرید با شکست وایادولید موقتاً صدرنشین شد

اتلتیکو مادرید

در دومین بازی از هفته بیست‌وچهارم لالیگای اسپانیا، امشب تیم اتلتیکومادرید در خانه خود تیم وایادولید را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد و موقتاً صدر جدول رده‌بندی را از آن خود کرد.

رائول گارسیا در دقیقه 3 و دیه‌گو کاستا 2 بار در دقایق 4 و 74 گل‌های روخی بلانکو را در این بازی به ثمر رساندند تا این تیم با 60 امتیاز صدر جدول لالیگا را از آن خود کرده و تفاضل گلش را به مثبت 43 افزایش دهد.


ویگان با پیروزی در خانه کاردیف راهی مرحله یک چهارم نهایی شد

کاردیف ویگان

در دومین بازی از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی انگلیس امشب (شنبه) تیم فوتبال ویگان در خانه تیم کاردیف سیتی با نتیجه 2 بر یک به پیروزی دست پیدا کرد و به عنوان دومین تیم پس از ساندرلند به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها صعود کرد.

در این بازی نخست این تیم دسته اولی ویگان بود که در دقیقه 18 توسط کریس مک‌کان به گل رسید. فریزر کمپبل در دقیقه 27 کار را برای میزبان ولزی به تساوی کشاند اما بن واتسون در دقیقه 40 دوباره ویگان را پیش انداخت و گل پیروزی‌بخش این تیم را به ثمر رساند.

در تنها دیدار باقی‌مانده امشب از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی انگلیس که مهم‌ترین بازی این مرحله نیز هست، منچسترسیتی و چلسی، 2 تیم بالانشین جدول رده‌بندی لیگ برتر از ساعت 20:45 به وقت تهران در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر به مصاف یکدیگر می‌روند.



جام حذفی انگلیس: منچسترسیتی با شکست چلسی به جمع ۸ تیم برتر راه پیدا کرد

منچسترسیتی چلسی

در ادامه دیدارها‌ی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی انگلیس، امشب (شنبه) تیم فوتبال منچسترسیتی در خانه خود موفق شد چلسی را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

استوان یووتیچ در دقیقه 17و سمیر نصری در دقیقه 66 گل‌های تیم تحت هدایت مانوئل پیگرینی به ثمر رساندند تا این مربی شیلیایی با کسب دومین پیروزی‌ حرفه مربیگری‌اش برابر آقای خاص پاسخ محکمی به اظهارات طعنه‌‌آمیز اخیر همتای پرتغالی‌ خود بدهد. من‌سیتی با این پیروزی همچنین انتقام شکست خانگی اخیر خود در لیگ برتر را از چلسی گرفت.

پیش از این صعود تیم‌های ساندرلند و ویگان به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انگلیس قطعی شده بود. در ادامه دیدارهای این مرحله فردا 3 بازی برگزار می‌شود که در مهم‌ترین آنها آرسنال میزبان لیورپول است.

هفته بیست‌ویکم بوندس‌لیگا: پیروزی قاطعانه بایرن مونیخ و دورتموند در شب برد یاران داوری

بایرن مونیخ - شاقیری

در ادامه دیدارهای هفته بیست‌ویکم لیگ دسته اول فوتبال آلمان موسوم به بوندس‌لیگا، عصر امروز (شنبه) 5 بازی برگزار شد که در جریان آنها تیم اینتراخت برانشوایگ با حضور سنگربان ایرانی‌الاصل خود، دنیل داوری در خانه برابر تیم هامبورگ با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی دست پیدا کرد.

در این بازی که داوری 90 دقیقه در دروازه برانشوایگ حضور داشت، گل نخست را پیره میشائیل لاسوگا در دقیقه 23 برای هامبورگ به ثمر رساند اما دومنیک کومبلا، مهاجم برانشوایگ که در نیمه دوم به میدان رفت، در دقیقه 51 نتیجه را مساوی کرد و 10 دقیقه بعد او گل دوم میزبان را به ثمر رساند. ایوو ایلیسویچ در دقیقه 76 کار را برای هامبورگ به تساوی کشاند اما دومنیک کومبالا با تکمیل هت تریک خود در دقیقه 85 برانشوایگ را دوباره پیش انداخت. حسن ختام پیروزی قعرنشین جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا هم گلی بود که یان هوچشیت در دقیقه 90 به ثمر رساند. یاران داوری با کسب چهارمین پیروزی این فصل خود 15 امتیازی شدند اما همچنان در قعر جدول 18 تیمی بوندس‌لیگا باقی ماندند.

در مهم‌ترین دیدار امشب اما تیم بایرن مونیخ، مدافع عنوان قهرمانی و صدرنشین جدول‌رده‌بندی رقابت‌ها در خانه خود برابر فرایبورگ با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی رسید و با 59 امتیاز جایگاه خود در صدر جدول را تثبیت کرد. دانته در دقیقه 19، ژردان شاقیری 2 بار در دقایق 34 و 42 و کلودیو پیزارو در دقیقه 88گل‌های باواریایی‌ها را در این بازی به ثمر رساندند.

امشب همچنین تیم بورسیا دورتموند، نایب قهرمان فصل گذشته بوندس‌لیگا، با نتیجه 4 بر صفر از سد میهمان خود تیم اینتراخت فرانکفورت گذشت تا 42 امتیازی شده و فاصله‌اش با بایرلورکوزن رده دومی را موقتاً به یک امتیاز کاهش دهد. پیره امریک آئوبامیانگ 2 بار در دقایق 10 و 20، روبرت لواندوفسکی در دقیقه 47 از روی نقطه پنالتی و میلوس یوجیچ در دقیقه 68 گل‌های دورتموند را در این بازی به ثمر رساندند.

در سایر دیدارهای امشب نتایج زیر رقم خورد:

هوفنهایم 4 - اشتوتگارت صفر
وردربرمن یک - بورسیا مونشن‌گلادباخ یک

در تنها دیدار باقی‌مانده امشب از هفته بیست‌ویکم بوندس‌لیگا از ساعت 21 به وقت تهران بایرلورکوزن میزبان شالکه است. در جدول رده‌بندی رقابت‌ها، بایرن مونیخ با 59 امتیاز صدرنشین است، بایر لورکوزن با 43 امتیاز در رده دوم قرار دارد و بورسیا دورتموند با 42 امتیاز جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

جام حذفی انگلیس: ساندرلند راهی مرحله یک چهارم نهایی شد

ساندرلند

در آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی انگلیس، عصر امروز (شنبه) یک بازی برگزار شد که در آن تیم فوتبال ساندرلند در خانه خود، استادیوم لایت موفق شد با تک گل دقیقه 50 کریگ گاردنر تیم ساوتهمپتون را با نتیجه یک بر صفر شکست داده و به عنوان اولین تیم جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را به دست آورد.

در ادامه دیدار‌های این مرحله امشب 2 بازی برگزار می‌شود که در نخستین بازی کاردیف سیتی میزبان ویگان اتلتیک است و در بازی دوم که مهم‌ترین بازی این مرحله به شمار می‌رود از ساعت 20:45 به وقت تهران منچسترسیتی میزبان چلسی است.

بازی تیم‌های شفیلدونزدی و چارلتون اتلتیک هم یکی دیگر از بازی‌هایی بود که قرار بود امشب برگزار شود اما به دلیل آب گرفتگی زمین تیم شفیلد به زمان دیگری موکول شد.

تراکتورسازی قهرمان جام حذفی شد

مس و تراکتورسازی

دیدار فینال جام حذفی از ساعت 16:10 امروز (جمعه) 25 بهمن ماه با قضاوت یدالله جهانبازی در ورزشگاه امام علی(ع) کرمان آغاز شد و  با برتری یک بر صفر شاگردان تونی اولیویرا، تراکتورسازی برای نخستین بار قهرمان این مسابقات شد. سعید دقیقی در دقیقه 51 تک‌گل بازی را به ثمر رساند.

در لحظات ابتدایی مس فشار روی دروازه تراکتورسازی را آغاز کرد که حاصل آن کارت زرد برای مهدی کیانی، یک ضربه ایستگاهی و شوت ادینیو بود که از بالای دروازه تراکتورسازی بیرون رفت. دقیقه 15 ضربه سر ادینیو با اختلاف از کنار دروازه حامد لک عبور کرد. لحظاتی بعد خطای شیث رضایی روی کریم انصاری‌فرد، ضربه ایستگاهی علی کریمی را که به اوت رفت به‌همراه داشت.

دقیقه 23 هیجان انگیزترین اتفاق بازی رخ داد و شوت زاویه‌دار ادینیو با برخورد به نوک انگشتان حامد لک و تیر دروازه به زمین بازگشت. در ادامه، بازی افت محسوسی داشت و تا لحظات پایانی نیمه نخست موقعیت جدی روی دروازه 2 تیم ایجاد نشد. تنها در دقایق پایانی شوت حسین‌خانی دروازه تراکتورسازی را تهدید کرد اما در نهایت این نیمه بدون گل پایان یافت.

نیمه دوم با شوک تراکتورسازی آغاز شد. دقیقه 51 حرکت انصاری فرد درون محوطه جریمه و جا ماندن 2 مدافع مس، فرصت را برای سعید دقیقی فراهم کرد تا گل برتری تیمش را وارد دروازه مس کند. بعد از این دیدار حملات پردامنه اما کم‌دقت مس آغاز شد.

دقیقه 68 شوت حسین‌خانی با اختلافی اندک از بالای دروازه تراکتورسازی به بیرون رفت. لحظاتی بعد پیمپائو بازیکن برزیلی به‌جای جواد کاظمیان وارد زمین شد و سپس سعید دقیقی کارت زرد گرفت. در تیم مس هم اسماعیل‌بیگی به‌جای ابراهیمی راهی زمین شد.

بازی در حالی به دقیقه 80 رسید که ضربه سر ادینیو و شوت حسن‌زاده هم نتوانست دروازه تراکتورسازی را باز کند. در فاصله 5 دقیقه مانده به پایان بازی سعید دقیقی جای خود را به فرشاد احمدزاده داد. دقیقی با گلزنی مقابل فولاد خوزستان در دیدار نیمه نهایی و بازی فینال برابر مس نقش بزرگی در قهرمانی تیمش داشت.

انصاری‌فرد دقیقه 86 قدر اشتباه شیث رضایی را ندانست و توپ را از مقابل دروازه مس به بیرون زد. ضدحمله ترفند شاگردان اولویرا برای کاهش فشار حملات مس بود. در دقایق پایانی فرشید طالبی جانشین علی کریمی شد.

در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان تونی اولیویرا خاتمه یافت تا تراکتورسازی، اولیویرا و علی کریمی نخستین قهرمانی حذفی در فوتبال ایران را جشن بگیرند و این تیم به‌عنوان اولین نماینده ایران جواز حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.



فيفا از انتشار اسناد قرارداد نيمار خودداري کرد



با وجود درخواست قاضي پايلو روس در دادگاه کاتالونيا، فيفا حاضر به انتشار اسناد مربوط به قرارداد منعقد شده تابستان سال جاري ميان سران تيم بارسلونا و نيمار برزيلي نشده و دليل آن را محرمانه بودن اين اسناد عنوان کرده است.

به گزارش تسنيم، برخلاف برخي گزارش‌هاي منتشر شده اخير در رسانه‌هاي اسپانيايي مبني بر مختومه بودن پرونده تخلف باشگاه بارسلونا براي عقد قرارداد با ستاره برزيلي پيشين تيم سانتوس، اين ماجرا همچنان ادامه دارد و حالا با خودداري فيفا از انتشار اسناد مربوط به آن وارد فاز جديدي شده است.

پابلو روس از فيفا درخواست کرده بود برخي از اسناد مربوط به قرارداد نيمار 22 ساله را در اختيار وي قرار دهد تا بررسي‌هاي موشکافانه‌تري در خصوص اين پرونده صورت بگيرد اما فيفا از اين کار امنتاع کرده است.

طبق اعلام منابع اسپانيايي، امتناع فيفا قاضي روس را وادار به ارسال نامه‌اي به دادگاه‌هاي سوئيس براي تقاضاي کمک قضائي جهت دسترسي به مدارک مذکور کرده است.